Με αφορμή την χθεσινή επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη στο Ηράκλειο (17/6), μετά τη δημοσίευση των δύο διαγωνισμών στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και την συνάντηση που είχε με τον Περιφεριάρχη, τα μέλη του Περιφερειακού Συμβούλιου και τους Δημάρχους του νησιού, ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός, προέβη στην παρακάτω δήλωση :
“Αναφορικά με την τελική πρόταση της κυβέρνησης για τον τρόπο υλοποίησης, του μεγάλου αυτού για την Κρήτη έργου, θα ήθελα να δηλώσω ότι πρόκειται για μια πολιτική απόφαση στην οποία αν και διαφωνούμε, ωστόσο επί του αποτελέσματος θα κριθεί ποιός έχει δίκαιο. Ελπίζουμε και ευχόμαστε να έχει η κυβερνητική πλευρά και όχι εμείς, που εκφράζουμε σαφείς επιφυλάξεις, για την “σαλαμοποίηση “του όλου έργου.
Όπως τόνισα κατά την διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε παρουσία του υπουργού υποδομών, εκφράζουμε την απορία μας γιατί εξακολουθεί να υπάρχει εμμονή για την παραχώρηση του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος – και όχι αντίστοιχα του τμήματος Ρέθυμνο – Άγιος Νικόλαος, αφού έτσι κι αλλιώς τρεις πρωτεύουσες συνδέονται στην μία πλευρά- τρεις και στην άλλη, ενώ το κομμάτι, Ρέθυμνο – Χανιά αναμενέται να γίνει : το μεν Ρέθυμνο – Βρύσες με Σ.Δ.Ι.Τ και το Βρύσες – Χανιά με το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων όπως ανακοινώθηκε τελικά.
Για την πολιτική απόφαση που έχει ληφθεί, δεν θα ήθελα να κάνω ιδιαίτερη αναφορά. Από κει και πέρα η προσπάθεια στήριξης της πολιτικής απόφασης, με παραπλανητικά στοιχεία, φανερώνει αν μη τι άλλο αδυναμία.
Εξ αρχής έχω δηλώσει ότι η ανακοίνωση που υπήρξε, για την υλοποίηση του έργου Χανιά – Ηράκλειο, αφορά κυρίως στην σύνδεση των δυο αεροδρόμιων της Κρήτης.
Επιπλέον τα στοιχεία που προκύπτουν από τον Ο.Α.Κ (φωτο) καταδεικνύουν σαφέστατα ότι : από άποψη όγκου κυκλοφορίας, ακόμα και στο έτος στόχο (2045) στην πρώτη θέση βρίσκεται το κομμάτι Σούδα- Βρύσες, στην δεύτερη το Χερσόνησσος – Άγιος Νικόλαος αι στην τρίτη το Βρύσες – Πετρές, και στην τελευταία το Σίσες – Φόδελε.
Ο καθένας λοιπόν αντιλαμβάνεται, ότι αυτά δεν είναι πραγματικά στοιχεία – αλλά στοιχεία – που έχουν κατατεθεί και με βάση αυτά έγιναν οι όποιες προβλέψεις. Σε ότι αφορά το επίπεδο της σύσκεψης, ασφαλώς και δεν ήταν αυτό που θα έπρεπε, ώστε να δούμε επί της ουσίας τι γίνεται παρακάτω…
Είναι ξεκάθαρο ότι ο υπουργός δεσμεύτηκε, ότι η παρούσα κυβέρνηση ουσιαστικά δεν συζητά το κομμάτι, Χανιά – Καστέλλι και Άγιος Νικόλαος – Σητεία, γιατι δεν μπορεί να το υποστηρίξει.
Γίνεται κατανοητό, ότι οι πολιτικές αποφάσεις είναι σεβαστές αλλά θα πρέπει αφού ανακοινωθούν να υπάρχει ανάληψη του πολιτικού κόστους.
Ελπίζουμε αυτό το οποίο ανακοινώθηκε για την έγκριση διενέργειας διαγωνισμού είναι μια εξέλιξη η οποία είναι καταρχήν θετική και περιμένουμε να δούμε εάν πράγματι προχωρήσει η ταυτόχρονη υλοποίηση και των τριών κομματιών στα οποία έχει κατατμηθεί ο ΒΟΑΚ, ώστε να συγχαρούμε την κυβέρνηση η να δούμε τι κάνουμε παρακάτω και πως διαχειριζόμαστε την κατάσταση στο Λασίθι όπου, όπως το έχουμε ξαναπεί, ο Άγιος Νικόλαος με την μεγαλύτερη αύξηση στις τιμές των αντικειμενικών αξιών (54%), ουσιαστικά μένει χωρίς δρόμο.
Ένα ερώτημα που μόνο οι κυβερνώντες μπορούν να απαντήσουν”.