Έκκληση προς τους πολιτικούς παράγοντες, τους τοπικούς φορείς και τους πολίτες απευθύνει ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Μανώλης Μενεγάκης, προκειμένου ν΄ απαιτήσουν από κοινού, την ολοκλήρωση της παρέμβασης στο κομμάτι του παλιού εθνικού οδικού δικτύου (από Νεάπολη έως Ξηρόκαμπο) που αρχικά είχε προταθεί ως παράκαμψη για το διάστημα που θα διαρκέσουν οι εργασίες κατασκευής του τμήματος του νέου ΒΟΑΚ (Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη).
Ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Μανώλης Μενεγάκης δήλωσε:
«Στην σύμβαση που υπέγραψε η εταιρεία ΑΚΤΩΡ (ΙNTRAKAT) για την εργολαβία του έργου του νέου ΒΟΑΚ για το τμήμα Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη υπήρξε – όπως είναι γνωστό – προαίρεση για ένα συνοδευτικό έργο αξίας 16 εκ. ευρώ για παρεμβάσεις στην παλιά εθνική οδό Νεάπολης – Αγίου Νικολάου, με βελτιώσεις στα γεωμετρικά στοιχεία και στην διατομή του δρόμου (διαπλατύνσεις – διορθώσεις κλίσεων, φωτισμού κ.α.). Για τον λόγο αυτό, υπήρξε σχετική πρόταση από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης όταν ξεκίνησε ο σχεδιασμός του έργου του νέου ΒΟΑΚ και μάλιστα θεωρήθηκε ότι είναι απαραίτητο να τεθεί αυτή η «εναλλακτική οδός», για να γίνονται οι εκτροπές που είναι απαραίτητες κατά την κατασκευή του νέου τμήματος του ΒΟΑΚ.
Για παράδειγμα, στην περιοχή των Λιμνών όπου υπάρχουν ορύγματα, 20 και πλέον μέτρα ύψος, όπως αντιλαμβανόμαστε θα είναι πολύ δύσκολο να εξυπηρετηθούν και να κατασκευαστούν, έχοντας παράλληλα διέλευση από το ίδιο το σημείο που θα περάσει ο νέος δρόμος.
Επίσης στον Άγιο Νικόλαο, λόγω της θερινής περιόδου – όπου υπάρχει αυξημένη κίνηση λόγω του τουρισμού, ο περιορισμός της ρύθμισης κυκλοφορίας και η διέλευση από το ίδιο το οδόστρωμα σε μία μόνο λωρίδα κυκλοφορίας, κατά την κατασκευή του έργου μέσα στο καλοκαίρι – θα δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα τόσο στην εξυπηρέτηση της κίνησης, όσο και στην «εικόνα» του τόπου.
Επιπλέον να μην λανθάνει της προσοχής μας, ότι η υπάρχουσα δομή του Γενικού Νοσοκομείου Λασιθίου (Αγίου Νικολάου), θα πρέπει να έχει εύκολη πρόσβαση και διέλευση σε ασθενοφόρα και πολίτες.
Μετά λύπης πληροφορηθήκαμε από τους τεχνικούς υπευθύνους του έργου, ότι δεν θα κάνουν χρήση της προαίρεσης αυτής, δηλαδή δεν θα επιλέξουν να κάνουν την παρέμβαση στην παλιά εθνική οδό και δεν σκοπεύουν να την χρησιμοποιήσουν ως μέσο εκτροπής της κυκλοφορίας κατά την κατασκευή. Θεωρούμε ότι είναι μια εσφαλμένη επιλογή για τους προαναφερόμενους λόγους.
Αν τελικά η προαίρεση απορριφθεί οριστικά από την ανάδοχο εταιρεία θα πρέπει να εξεταστεί από το Υπουργείο Υποδομών το συγκεκριμένο συνοδευτικό έργο και το αντίστοιχο ποσό χρηματοδότησης των 16 εκατ. ευρώ να ανατεθεί στην Περιφέρεια Κρήτης για να το προχωρήσει αυτοτελώς. Η Περιφέρεια είναι κατά νόμο αρμόδια για το παλιό εθνικό δίκτυο, και με δεδομένο ότι όλες οι μελέτες για να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο συνοδευτικό έργο είναι ώριμες, αν εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του θα μπορέσει να δημοπρατηθεί σύντομα και να συνδυαστεί με την κατασκευή του νέου έργου του ΒΟΑΚ και τις απαραίτητες εκτροπές της κυκλοφορίας. Αυτή η βελτίωση του παλιού εθνικού δρόμου θα είναι χρήσιμη και επαρκής (άνετη διέλευση μεγάλων οχημάτων), όχι μόνο κατά την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ, αλλά και ως εναλλακτική οδός – χωρίς διόδια για το μέλλον.
Η χρηματοδότηση αυτή δεν θα πρέπει να «φύγει» από την περιοχή. Θα ήταν σφάλμα να μην δείξουμε ως τοπική κοινωνία την ανάγκη για την κατασκευή αυτού του συνοδευτικού έργου και να διατεθούν τα κονδύλια σε άλλα σημεία του οδικού δικτύου της Κρήτης ή της χώρας.».