Skip to main content
Δελτία Tύπου

Αναφερόμενα από τον Δήμαρχο Αγίου Νικολάου κ. Μανώλη Μενεγάκη στην συνεδρίαση Λογοδοσίας της δημοτικής αρχής (23/10/2024)

Από 23 Οκτωβρίου, 2024Χωρίς σχόλια

Απάντηση στην ερώτηση 1 του ΔΣ λογοδοσίας (εξέλιξη πορείας έργου και χρονοδιαγράμματος εργασιών νέου Βρεφονηπιακού Σταθμού Αγίου Νικολάου)

Για το έργο του δεύτερου βρεφονηπιακού σταθμού του Αγίου Νικολάου υπάρχει αλλαγή του προϋπολογισμού της αποπεράτωσης. Είχε προβλεφθεί 1,5 εκ. € και υπολογίσθηκε πρόσφατα από την τεχνική μας υπηρεσία σε 3,5 εκ.€ συν 200 χιλ. € για εξοπλισμό. Αυτό αλλάζει τον σχεδιασμό και αναγκαστικά οδηγεί σε μείωση του προϋπολογισμού των υπολοίπων έργων δηλ. της ανάπλασης του Παραλιακού δρόμου (ακτής Στ. Κουνδούρου) και της πλατείας του Σχίσματος Ελούντας.

Η ωρίμανση της μελέτης της αποπεράτωσης του βρεφονηπιακού σταθμού (ειδικότερα οι ηλεκτρομηχανολογικές επιμέρους μελέτες) αναμένεται αν όλα πάνε καλά περί το τέλος Νοεμβρίου 2024. Μετά θα μπούμε στην διαδικασία αναθεώρησης του ΣΒΑΑ με συζήτηση και απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου. Μετά θα γίνει πρόσκληση από την Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας. Θα ακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί αν όλα πάνε καλά στο τέλος του 2025. Τελικό στάδιο η υλοποίηση του βρεφονηπιακού η όποια υπολογίζεται σε 12-18 μήνες δηλ. τέλος του 2026.

Απάντηση στην ερώτηση 2 (στάδιο που βρίσκονται μελέτες ΣΒΑΑ και ΗΛΕΚΤΡΑ)

Οι βασικές διαπιστώσεις για το ΣΒΑΑ του Δήμου είναι ότι τα δύο από τα τρία έργα (ανάπλαση παραλιακού και πλατείας Σχίσματος Ελούντας) βρίσκονται σε ένα αρχικό στάδιο (χαμηλή ωριμότητα). Βρίσκονται στο αρχικό στάδιο (αρχιτεκτονική μελέτη). Το τρίτο έργο (αποπεράτωση 2ου βρεφονηπιακού σταθμού Αγίου Νικολάου) βρίσκεται σε τελική φάση ωρίμανσης. Για όλα τα έργα εργαζόμαστε για την επιτάχυνση της μελετητικής τους ολοκλήρωσης η οποία είναι αρκετά απαιτητική, αφού επηρεάζεται παραλιακό μέτωπο και χερσαία ζώνη λιμένος γεγονός που ιδρύει ανάγκη για ειδικές περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις με ποικίλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες.

Το τελευταίο έργο (βρεφονηπιακός) είχε αστοχία ως προς την προεκτίμηση του προϋπολογισμού του. Είχε εκτιμηθεί τότε από την υπηρεσία σε 1,5 εκ. €, ενώ υπολογίστηκε εκ νέου από την υπηρεσία μας σε 3,7 εκ. ευρώ (2,5 φορές μεγαλύτερος). Είναι λοιπόν αναγκαστική η αναθεώρηση των προϋπολογισμών γιατί το συνολικό ποσό του ΣΒΑΑ (13 εκ. €) είναι δεδομένο. Γι’ αυτό το λόγο το έργο ανάπλασης στον παραλιακό του Αγίου Νικολάου από 6 εκ. € θα πρέπει να γίνει 5 εκ. ευρώ (μείωση 1 εκ. €) και το έργο ανάπλασης στο Σχίσμα Ελούντας από 4,5 εκ. € θα πρέπει να γίνει 3,38 εκ. €. (μείωση 1,12 εκ. €).

Εκτός τους παραπάνω λόγους, υπάρχει και το θέμα της εναρμόνισης του έργου με τον χαρακτήρα της πόλης του Αγίου Νικολάου. Το θέμα έχει σίγουρα μια υποκειμενική διάσταση, αλλά περιέχει και την αντικειμενική παρατήρηση ότι ο χαρακτήρας της πόλης έχει ένα γραφικό στοιχείο και μια απλότητα όπως στα Ελληνικά νησιά, ειδικά στο παραλιακό μέτωπο. Θυμίζω τις καμάρες στον παραλιακό ως πολιτισμική αναφορά στην Λατώ προς Καμάρα. Επίσης, αν επιλεγεί η πρόταση των συγκοινωνιολόγων για την επαναφορά στην διπλή κυκλοφορία του παραλιακού δρόμου της Στ. Κουνδούρου θα χρειαστεί και για τον λόγο αυτό αναθεώρηση της αρχιτεκτονικής μελέτης.

Για όλα αυτά προτείνουμε μια αναθεώρηση της υπάρχουσας αρχιτεκτονικής μελέτης στην ανάπλαση του παραλιακού δρόμου της Στ. Κουνδούρου, ώστε να ακολουθήσει μια μεγαλύτερη απλότητα χωρίς όμως εκπτώσεις στην ποιότητα και εκτός από αυτήν να συμπεριληφθεί η ανάπλαση της οδού Κ. Παλαιολόγου και των κάθετων οδών και κλιμάκων μεταξύ τους μέχρι τον παραλιακό δρόμο. Ο χαρακτήρας της παρέμβασης διατηρείται και αυξάνει την ζώνη παρέμβασης για την βιώσιμη ανάπτυξη που αποτελεί στόχο του ΣΒΑΑ, αλλά και την αισθητική αλλαγή και αναβάθμιση που επίσης αποτελούν στόχους του σχεδίου. Το κόστος περιστέλλεται από μια αλλαγή στην παρέμβαση στην παραλιακή οδό με τον επανασχεδιασμό χωρίς πολύ ακριβές δομικές άλλες επεκτάσεις προς την θάλασσα (πχ αερογέφυρα).

Στην ανάπλαση της πλατείας του Σχίσματος Ελούντας για να μπορέσει να εφαρμοστεί η λογική της υπάρχουσας αρχιτεκτονικής μελέτης θα πρέπει να συμπληρωθεί με μια τεχνική λύση που δεν είχε προβλεφθεί στο σχέδιο και συγκεκριμένα μια κατασκευή που θα επιτρέψει την μετακίνηση των ημεροπλοίων που βρίσκονται στο μέτωπο του λιμανιού (πχ μια πρόσθετη προβλήτα) και να ληφθεί υπόψη και ο μειωμένος προϋπολογισμός.

Γενικώς, χρειάζονται πολλές και συντονισμένες κινήσεις και βρισκόμαστε σε συνεργασία με την διαχειριστική αρχή της Περιφέρειας και τους εμπλεκόμενους εξωτερικούς συνεργάτες μελετητές και την τεχνική υπηρεσία του Δήμου για να υπάρξει ο κατάλληλος προγραμματισμός.

Τέλος για τις μελέτες σε έργα ενεργειακής αναβάθμισης όπως το ΗΛΕΚΤΡΑ θα χρειαστεί πρώτα μια στρατηγική μελέτη (ΣΕΑΚ) την οποία πριν από μερικές ημέρες αναθέσαμε. Στην συνέχεια η μελέτη αυτή θα μας δείξει προτεραιότητες σε κτήρια που χρειάζονται παρέμβαση και θα προχωρήσουμε.

Για τα ερωτήματα 3, 4 και 5 θα γίνει συζήτηση στο ΔΣ.

Για το 6ο ερώτημα δίδεται απάντηση από τον Διευθυντή της τεχνικής υπηρεσίας της ΔΕΥΑΑΝ με την οποία συμφωνεί η δημοτική αρχή.